Easy Buy
Test Drive
Caută un dealer
Service
Comparator

Glosar
Mașini Electrice




Un nou mod de a conduce înseamnă și o nouă terminologie, precum și o nouă tehnologie. Pentru a vă ajuta să vă familiarizați cu electrificarea, am alcătuit acest glosar de termeni care se referă în mod specific la vehiculele electrice și la unele vehicule hibride.

Tipuri de mașini electrice

Vehicul electric cu baterie (BEV) și vehicul electric (EV)

La fel ca și conceptele noastre urban și sport EV prezentate la Salonul Auto de la Tokyo 2017, termenii EV și BEV se referă doar la vehicule pur electrice care sunt propulsate de un motor electric și alimentate cu electricitate din baterii cu litiu-ion.

Vehicul electric hibrid plug-in (PHEV)

O mașină care combină un motor tradițional cu combustie internă și o baterie reîncărcabilă. Acest lucru permite fie un condus pur electric, o călătorie extinsă folosind motorul pe benzină sau o combinație de motoare pe benzină și electrice.

Vehicul plug-in (PiV)

Acesta este un termen general pentru orice mașină cu priză pentru încărcarea bateriilor cu litiu-ion - inclusiv vehicule electrice cu baterii și vehicule electrice hibrid plug-in (PHEV).

Vehicul electric cu autonomie extinsă

O mașină electrică care are instalat un generator mic de benzină, care se folosește numai pentru reîncărcarea bateriilor atunci când acestea se descarcă. Aceste mici motoare pe benzină nu sunt proiectate pentru a propulsa vehiculul.

Vehicul electric cu pile de combustibil (FCEV)

Un vehicul electric cu pile de combustibil (FCEV), precum Honda Fuel Cell Clarity, nu are nevoie de încărcare. Acesta generează energie electrică pentru a alimenta motorul prin utilizarea oxigenului și a hidrogenului comprimat în loc de a utiliza o baterie. Honda Clarity este o mașină cu emisii zero, energia electrică este generată de hidrogen.

Vehicul cu combustibil alternativ
Acest termen este utilizat pentru un vehicul care funcționează cu un alt combustibil decât benzina sau motorina. Aceasta include motoarele care nu se bazează doar pe benzină, cum ar fi vehiculele electrice cu baterii și vehicule electrice hibrid plug-in sau vehicule solare.

Baterii și conectori

Tipuri de conectori pentru încărcare

Tipul 1: Un conector cu cinci pini care include și un clip.

Tipul 2: un conector cu șapte pini cu o margine plană, acest conector se găsește de obicei pe EV-uri fabricate de mărci europene.

Tipul CHAdeMO este un conector rotund cu patru pini. Acest conector este utilizat doar pentru punctele de încărcare rapidă și este de obicei compatibil cu EV-urile fabricate de mărci asiatice.

Sistem combinat de încărcare (CCS)

Standardizat de UE, acest conector este utilizat numai pentru punctele de încărcare rapidă și este compatibil cu EV-urile fabricate de mărci europene. Acesta este același conector ca o priză electrică standard din Marea Britanie și poate fi utilizat pentru încărcarea unor vehicule electrice, cu toate că îi lipsesc caracteristicile de siguranță, viteză și securitate ale sistemelor dedicate.

Baterie cu Litiu-ion

O prescurtare pentru bateria reîncărcabilă cu litiu-ion folosită în BEV-uri și PHEV-uri. La fel ca bateriile pentru laptop și telefonul mobil, pot fi reciclate.

Încărcarea unei mașini electrice

Încărcare la domiciliu

Conectarea mașinii electrice pentru a se încărca în timp ce este parcată acasă, de obicei peste noapte, este cea mai eficientă. Instalarea unui punct de încărcare acasă este cea mai bună și mai sigură modalitate de încărcare a mașinii electrice.

Carduri RFID

Folosind aceeași tehnologie folosită într-un card de debit fără contact - Dispozitive de identificare a frecvenței radio (RFID) - sunt utilizate de multe dintre punctele de încărcare mai vechi pentru a permite accesul la încărcarea EV.

Încărcare gratuită

Această tehnologie vă permite să vă încărcați vehiculul electric fără card RFID sau card de membru. Este cunoscută sub numele de rețea „POD Point”. Pur și simplu folosiți aplicația „Punct POD” pentru a găsi cel mai apropiat punct de încărcare pentru a vă confirma taxa.

Autonomie pe oră (RPH) și Kilowatt pe oră (kWh)
RPH reprezintă numărul de kilometri pe oră de încărcare. În timp ce kWh este o unitate de energie echivalentă cu energia transferată într-o oră cu un kilowatt de putere. Toate bateriile pentru mașini electrice sunt măsurate în kilowați pe oră.

Putere monofazată și trifazată
Este găsită în majoritatea caselor și companiilor. Electricitatea monofazată poate alimenta încărcătoarele „POD Point” de până la 7kW pentru o autonimie de până la 30 de mile pe oră de încărcare (RPH). Trifazicul este adesea găsit în locații comerciale și industriale; aceasta oferă trei faze alternante de aceeași tensiune și este necesară pentru încărcare mai sigură cu încărcătoare rapide.

Tipuri de încărcare

Încărcarea direct la priză

Cel mai lent tip de încărcare, acesta este cel mai bine rezervat pentru încărcările lungi peste noapte acasă și este furnizat de un conector standard. Cu toate acestea, acest tip de încărcare nu are caracteristicile de siguranță ale unui punct de încărcare dedicat, special conceput pentru încărcarea vehiculelor electrice cu baterii.

Încărcare lentă

O opțiune mai bună - și mai sigură - pentru încărcarea la domiciliu, aceasta permite încărcarea peste noapte, printr-un punct de încărcare dedicat. POD Point Solo de 3.7kW este un bun exemplu al acestui tip de punct de încărcare și oferă o încărcare mai rapidă decât cea a unei prize standard.

Încărcare rapidă (Fast)

Ideal pentru încărcare completă, acesta poate oferi până la 30 de mile pe o oră de încărcare sau o încărcare completă în câteva ore. Încărcătoarele rapide (Fast) sunt ideale pentru călătoriile lungi astfel încât să nu așteptați prea mult reîncărcarea bateriei. Le veți găsi în parcările publice prin intermediul aplicațiilor de profil.

Încărcare rapidă (Rapid)

Aceste puncte de încărcare le veți găsi în stațiile de service pentru autostrăzi. Încărcătoarele rapide (Rapid) permit o încărcare de aproximativ 80% în doar 20-30 de minute. Folositoare pentru călătorii lungi și călătorii în afara orașului.

Anxietatea privind autonomia

Termenul dat unei frici de a rămâne fără autonomie în timpul conducerii unui plug-in EV. Este comună și naturală, dar poate fi evitată prin încărcarea bateriilor oricând poți, oriunde ai parca pe parcursul zilei.